POZICIONĒŠANA – UZŅĒMUMA NOZĪMĪGĀKAIS STRATĒĢISKAIS UZDEVUMS
Man vairāki klienti ir uzdevuši jautājumu „mēs darām to pašu, ko pārējie konkurenti…ar ko tad mēs atšķiramies?” Man prieks, ka jautājumu es dzirdu ar vien biežāk. Tomēr uzņēmumu, kuriem rūp šis jautājums, skatoties uz kopējo uzņēmumu skaitu Latvijā, ir tiešām ļoti mazs! Nevēlos apgalvot, ka katram kioskam tirgū nepieciešama pozicionēšana, tomēr uzņēmumiem ar apgrozījumu sākot no 500 000 EUR/gadā vērts par to padomāt.
Izstrādājot un ieviešot produkta / uzņēmuma pozicionēšanu, uzņēmums gūs priekšroku salīdzinot ar konkurentiem, jo klientu atmiņā paliek pozicionēts uzņēmums, kā arī pats uzņēmums varēs uzsvērt savu individualitāti. Kāpēc klienti atceras tikai pozicionēšanu? Cilvēks fiziski nevar atcerēties visus reklāmas sludinājumus, piedāvājuma būtību utt. viņš atceras „saīsināto” versiju – pozicionēšanu. Piemēram, viens no pēdējiem redzamākajiem pārpozicionēšanas darbiem, kuru no mārketinga viedokļa vērtēju ļoti kvalitatīvi, ir uzņēmuma „BITE” pozicionēšanās – „Citāda kompānija” un, protams, visas aktivitātes, kas ar to ir saistītas.
Lielākoties uzņēmumu mājas lapās ir izveidota sadaļa „misija un vīzija”, bet nav atrodama informācija ar ko tad šis uzņēmums atšķiras no konkurentiem. Pārsvarā, uzņēmumi, kas ir izstrādājuši vīziju un misiju, bet nav iedzīvinājuši darbinieku vidū, ir padarījuši pusi darba.